اهمیت تغذیه سالم و استفاده از محصولات ارگانیک، انجمن ارگانیک ایران و فعالان حوزه وگان را بر آن داشت تا با همکاری و هماهنگی بیشتر، اقداماتی را انجام دهند که منجر به افزایش آگاهی و دسترسی عموم به محصولات ارگانیک و سلامت‌محور شود.

دوشنبه، یک خرداد 1402 اعضای انجمن ارگانیک ایران به همراه فعالان حوزه وگان و ارگانیک در اتاق بازرگانی ایران با یکدیگر دیدار کردند و در این نشست به تبادل اطلاعات، ارائه گزارش فعالیت‌ها و گفت‌وگو درباره اهداف مشترک انجمن و فعالان وگان پرداختند.

دکتر سیدرضا نورانی، رییس انجمن ارگانیک ایران، در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سوابق انجمن پرداخت و با بیان اینکه اهداف انجمن ارگانیک و فعالان حوزه وگان بسیار هم‌سو و مشترک است، همۀ فعالان حوزه وگان را دعوت کرد تا با مشارکت فعال در فعالیت‌های انجمن، به اهداف مشترکی که دارند دست یابند.

ایجاد ایمنی غذایی و افزایش ضریب سلامت جامعه

در این نشست، ایجاد ایمنی غذایی و افزایش ضریب سلامت جامعه به عنوان یکی از اهداف اصلی محل توجه قرار گرفت. با توجه به اهمیت تغذیه سالم و استفاده از محصولات ارگانیک، انجمن ارگانیک ایران و فعالان حوزه وگان تصمیم گرفتند با همکاری و هماهنگی بیشتر، اقداماتی را انجام دهند که منجر به افزایش آگاهی و دسترسی عموم به محصولات ارگانیک و سلامت محور شود.

توسعه و رشد صنعت ارگانیک و وگان یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این جلسه به گذاشته شد. در همین راستا با تاکید بر اهمیت تغذیه در سلامت جامعه، انجمن ارگانیک ایران و فعالان حوزه وگان تصمیم گرفتند کمیسیون وگان در انجمن ارگانیک را تشکیل دهند تا از طریق ارتقاء آموزش‌ها و آشنایی بیشتر با محصولات وگان، برنامه‌هایی را اجرا کنند که مردم بیش از پیش به مصرف این نوع محصولات ترغیب شوند.

افزون بر این‌ها، در این نشست مقرر شد اعضای انجمن ارگانیک با افزایش هم‌افزایی اقداماتی از جمله ارائه مشاوره‌های فنی و ایجاد شبکه‌های توزیع بین کشاورزان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان برای اعضای این انجمن انجام دهند. همچنین، مقرر شد در راستای تشویق به مصرف محصولات ارگانیک، طرح‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه در دستور کار قرار گیرد.

یکی دیگر از مباحثی که در این نشست مطرح شد، همکاری بین انجمن ارگانیک ایران و فعالان حوزه وگان بود که باید در سطوح مختلف انجام شود. بر این اساس مقرر شد تا تبلیغات و ترویج مشترک تا اقدامات قانونی و اجتماعی برای تشویق به استفاده از محصولات ارگانیک و تغذیه سالم و تمامی جوانب همکاری‌ها بررسی و برنامه‌ریزی شود.

در پایان این نشست، سیدرضا نورانی از همه حاضران قدردانی کرد و گفت: همه باید به عنوان یک تیم متحد و با همکاری مستمر، به دستاوردهای بزرگی در راستای افزایش ایمنی غذایی و ضریب سلامت جامعه دست یابند. همچنین این نشست را برای تلاش مشترک در راستای اهداف انجمن ارگانیک و فعالان حوزه وگان رویدادی انگیزه‌بخش توصیف کرد.