چهارشنبه مورخ 21 مهر ماه 1400 نشست مشترکی با حضور نمایندگان انجمن ارگانیک ایران و اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مکان شورای شهر برگزار گردید.

در این نشست که با حضور آقای دکتر مهدی پیرهادی ریاست کمیسیون سلامت و همکاران ایشان برگزار شد، آقای صدرالدین نیاورانی نائب رئیس هیئت مدیره، آقای احمد بختیاری عضو هیئت مدیره و خانم شبنم وثوقی دبیر انجمن ارگانیک ایران به نمایندگی از انجمن حضور داشتند.

 

 

در این جلسه گزارشی از عملکرد انجمن در خصوص برگزاری رویدادها و جشنواره های ارگانیک در سالهای گذشته داده شد و از شورای شهر درخواست گردید که در راستای سلامت شهروندان و حمایت از دست اندرکاران ارگانیک کشور از برگزاری رویدادها؛ بالاخص جشنواره ارگانیک بوستان گفتگو پس از مرتفع شدن محدودیت های ناشی از کرونا حمایت نماید.

همچنین در خصوص نظارت انجمن ارگانیک بر غرف عرضه کننده محصولات ارگانیک در میادین و تره‌بار شهرداری تهران بحث و گفتگو بعمل آمد و انجمن خواستار نظارت بر این غرف و آسان کردن شرایط واگذاری غرف به تولید کنندگان واقعی ارگانیک مورد تایید انجمن مانند سالهای گذشته گردید.

آقای پیرهادی با حسن نیت با درخواست‌های انجمن موافق نمودند و دستور تشکیل کمیته ارگانیک را در این کمیسیون صادر کردند که طبق فرموده ایشان این کمیته با حضور نماینده انجمن، نمایندگان کمیسیون سلامت و سایر ارگان های ذیربط در دفتر کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به زودی تشکیل خواهد شد.

در پایان دکتر پیرهادی عنوان کردند که هرچه برای ارتقای سلامت عموم مردم تلاش شود بازهم کم است؛ ایشان ضمن حمایت از تولید و توسعه محصولات ارگانیک بیان نمودند که حمایت از تولید و توزیع محصولات سلامت محور موضوع بسیار مهمی است که در شورای ششم پیگیری و رسیدگی خواهد شد و از آنجاییکه تولید محصولات ارگانیک علاوه بر تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشاورزان، موجب سلامت جامعه نیز خواهد شد؛ نظارت و داشتن شبکه توزیع سالم بسیار مهم می‌باشد. بنابرابرن تعامل با میادین و تره‌بار برای عرضه صحیح محصولات ارگانیک و برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های ارگانیک در اولیت کاری کمیته ارگانیک کمیسیون سلامت قرار خواهد گرفت.

 

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *